یادگیری موفقیت از شکست های دیگران

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
یادگیری موفقیت از شکست های دیگران
Loading
/

یکی دیگر از منابع یادگیری موفقیت یادگیری از شکست ها و نا کامی های دیگران است. واقعا این یکی از با ارزش ترین منابع یادگیری است که ما می توانیم همواره از آن استفاده کنیم. معمولا ما با دو گروه آدم ها در ارتباط هستیم، آدم هایی که تقریبا تجارب مشابهی دارند ولی نتایجی کاملا متفاوت دارند. گروه اول گروهی هستند که کارهایی انجام دادند که باعث موفقیت آن ها شده و گروه دوم گروهی هستند که در نهایت به شکست رسیدند. ما باید از هردوی این گروه ها نهایت استفاده را ببریم. از گروه اول باید سعی کنیم کارهایی که آن ها انجام دادند را تقلید کنیم و از آن ها را در مسیر زندگی خودمان بهره ببریم و درمورد گروه دوم باید کارهایی که آن ها انجام دادند و به شکست رسیده اند، سعی کنیم از انجام آن کارها پرهیز کنیم و آن کارها را تقلید نکنیم. در حقیقت همه ی ما باید شاگرد مکتب اشتباهات دیگران باشیم و یادگیری از شکست ها را فراموش نکنیم.

شاید بپرسید که چه دلیلی دارد که ما بنشینیم و اشتباهات و خطا های دیگران را مطالعه کنیم و وقت خودمان را صرف مطالعه ی اشتباهات دیگران و یادگیری از شکست های آنها کنیم. سوال بسیار خوبی است. علت انجام این کار این است که با دانستن خطا ها و اشتباهات دیگران و کارهایی که در نهایت آن ها را به شکست رسانده، می توانیم دیگر دنبال آن کارها نرویم و به جای روش سعی و خطا و زمین خوردن مداوم، کارهایی را انجام بدهیم که ما را سریع تر و بهتر به موفقیت برساند. اگر شما این کار را انجام ندهید و اشتباهات دیگران را مطالعه نکنید، ممکن است، خود شما هم سالیان سال وقت صرف کنید و بعد از مدتی به این نتیجه برسید که کارتان اشتباه بوده و آن موقع با مطالعه ی کتاب یا یک مقاله به این نتیجه برسید، که اگر آن کتاب یا آن مقاله را می خواندید ممکن بود دیگر این قدر وقت خودتان را هدر ندهید و از همان اول آن اشتباه را متوجه بودید.

پس بسیار با ارزش است که شما در زمینه ی کاری خودتان، زندگی نامه و داستان افراد موفق و افراد شکست خورده را مطالعه کنید و سعی کنید از افراد موفق تقلید کنید و از کارهایی که باعث شکست افراد شکست خورده شده پرهیز کنید و این یعنی یادگیری از شکست. یک جمله ی خیلی زیبایی است که می خواهم با شما درمیان بگذارم:

آن هایی که از پیشینیان عبرت نمی گیرند، محکوم به تکرار همان اشتباهات هستند

خلاصه ی درس امروزمان این است که یکی از بزرگترین و بهترین منابع در دسترس ما داستان شکست افرادی است که از انجام کارهایشان به موفقیت نرسیدند و شکست خوردند و شما می توانید با دانستن آن ها مسیر خودتان را برای رسیدن به موفقیت بسیار کوتاه کنید. امیدوارم از همین امروز تصمیم بگیرید که داستان زندگی افراد موفق و شکست خورده در زمینه ی کاری خودتان را مطالعه کنید و از آن ها استفاده کنید. پس علاوه بر دو منبع یادگیری قبلی که توضیح دادم (یادگیری از تجربیات خود شما و یادگیری از موفقیت دیگرانیادگیری از شکست ها را نیز فراموش نکنید. همه تان را به خدای بزرگ می سپارم. خدانگهدار.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *