بهترین منبع یادگیری موفقیت، همراه خود شماست!

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
بهترین منبع یادگیری موفقیت، همراه خود شماست!
Loading
/

امروز می خواهیم در مورد یکی از منابع بسیار با ارزش ما برای یادگیری موفقیت صحبت کنیم که همه ی ما این منبع را در اختیار داریم ولی شاید اصلا به این منبع توجه نکرده باشیم یا اگر هم توجه کرده باشیم، فقط از آن انرژی منفی گرفتیم.

یکی از بهترین منابع شما برای یادگیری موفقیت، تجربیات شخصی خود شما در گذشته است که می توانید با نگاه کردن به این تجربیات شخصی و آن مراحلی که در گذشته طی کردید، به نتایج بسیار خوبی برسید تا بتواند آن نتایج  نقشه ی راه شما در مسیر موفقیت باشد. واقعا همه ی ما کوله باری از تجربیات هستیم و همه ی ما در ذهن خودمان کتاب هایی را داریم که تجربیات گذشته ی ما را به دقت ثبت کرده. ما باید به آن تجربیات نگاه کنیم و نکاتی که اشتباه کردیم و نکات درستی که انجام داده ایم، کارهای درستی که انجام داده ایم را بررسی کنیم و از آن ها درس بگیریم. این تجربیات ما هستند که راه درست و غلط اعمال و تصمیمات ما را در گذشته به ما نشان می دهند.

در حقیقت یکی از بهترین روش های یاد گرفتن درست انجام دادن کارها، غلط انجام دادن کارهاست. شما همیشه یکسری کارها را ابتدا غلط انجام می دهید و بعد تازه متوجه می شوید که چه کارهایی را باید درست انجام بدهید. شاید آن قدر که ما می توانیم از شکست ها و اشتباهاتمان درس بگیریم، نتوانیم از موفقیت هایمان درس بگیریم. چون با انجام دادن کارهای اشتباه ما بهتر می توانیم مسیر درست را در زندگی خودمان تشخیص بدهیم.

اشتباهات و شکست های گذشته به ما کمک می کند تا رفتار الان مان را اصلاح کنیم و باعث می شوند که حال و آینده ی ما تکرار گذشته ی ما نباشد و ما بتوانیم از آن کارها درس بگیریم و در حال و آینده ی خودمان آن کارها را اصلاح کنیم و دیگر کارهای اشتباه را تکرار نکنیم (یادگیری موفقیت از خودمان). اگر ما این کار را انجام ندهیم و گذشته یمان را رصد نکنیم و به گذشته ی مان اصلا توجه نکنیم، این باعث می شود که ما برده ی تکرار اشتباهات خودمان بشویم و دائم در زندگی آن اشتباهات را تکرار کنیم و درنتیجه اصلا موفق نشویم و هرروز پسرفت کنیم.

پس وظیفه ی اصلی ما در مورد گذشته مان این است که به گذشته خود فکر کنیم و آن را بررسی کنیم. رفتارهایی که در گذشته انجام داده ایم را بررسی کنیم. رفتارهایی که باعث نتایج مثبت و خوبی برای ما شده اند را تقویت کنیم و آن رفتارها و طرز فکرهایی که باعث شده اند ما از مسیر موفقیت دورشویم را یا حذف کنیم یا در صورت امکان اصلاح کنیم.

وقتی در مورد رصد کردن و بررسی کردن گذشته صحبت می کنیم، می توانیم افراد را به سه دسته تقسیم کنیم. یکسری افراد، افرادی هستند که اصلا اعتقاد دارند که گذشته، گذشته است و نباید اصلا در مورد گذشته حتی لحظه ای هم فکر کرد. این دسته، افرادی هستند که دقیقا همان اشتباهاتی که در گذشته انجام می دادند را باز دوباره انجام می دهند و در نتیجه آینده ی آن ها دقیقا مشابه گذشته ی شان هست و هیچ پیشرفتی در زندگی شان ندارند.

دسته دوم، افرادی هستند که دائم به گذشته ی شان فکر می کنند ولی دائم یا غر می زنند یا دیگران را مقصر می دانند. این دسته، افرادی هستند که از دسته ی اول وضع بدتری دارند و هرروز انرژی منفی بیشتری را با فکرکردن به گذشته ی شان بدست می آورند.

من از شما می خواهم که جزو هیچ کدام از این دو دسته نباشید. ما طرفدار دسته ی سوم هستیم. دسته ی سوم افرادی هستند که به گذشته شان فکر می کنند و دقیقا آن را بررسی می کنند و هرروز روزهای قبلی و سال های قبلی خودشان را بررسی می کنند. ولی تفاوت این دسته با دسته ی قبلی این است که آن ها به نکات منفی گذشته ی شان دقت می کنند ولی از آن ها انرژی منفی نمی گیرند. بلکه سعی می کنند از آن ها درس بگیرند و کارهایی که در گذشته انجام می دادند را انجام ندهند و کارهایی که باعث شده آن ها به موفقیت برسند را  با جدیت بیشتر انجام بدهند.

دوستان عزیز شما باید بدانید که ما انسان هستیم و همه ی ما حتما در زندگی اشتباه و خطا را داریم. پس خواهشی که از شما دارم این است که ذهنیت خودتان را در مورد اشتباه کردن عوض کنید. این طوری فکر نکنید که شما اصلا نباید اشتباه کنید. چون این یک فرض کاملا غلط است و امکان ندارد که شما انسانی را پیدا کنید که اشتباه نکرده باشد.

وقتی زندگی افراد موفق را می خوانید یا مصاحبه های آن ها را می بینید. خیلی از آن ها ادعا می کنند که اشتباهات بسیار زیادی کرده اند. به عبارت دیگر انسان های موفق انسان هایی بودند که بیش تر از انسان های عادی اشتباه کردند ولی تفاوت آن ها با انسان های عادی این بوده که انسان های عادی یا اصلا به گذشته ی شان توجه نکردند یعنی همان دسته ی اول بودند یا فقط به گذشته شان فکر می کردند و خودشان را سرزنش می کردند یا دیگران را مقصر می دانستند و انرژی منفی می گرفتند. ولی من قصد دارم شما عادت کنید که جزو دسته ی سوم یعنی دسته ی برنده ها باشید. دسته سوم افرادی بودند که دائم به گذشته ی شان فکر می کنند ولی سعی می کنند خودشان را سرزنش نکنند، بلکه از گذشته شان درس بگیرند و از آن درس ها در مسیر موفقیت خودشان استفاده کنند. امیدوارم که شما جزو دسته ی سوم باشید. پس ما باید استاد یادگیری موفقیت از خودمان باشیم.

راستی… یادتون نره!!! فایل صوتی دیگه من در مورد “یادگیری از موفقیت دیگران” را حتما گوش کنید.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *