چرخه نابودگر آینده

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
چرخه نابودگر آینده
Loading
/

سلام عرض می کنم به همه ی شما دوستان و همراهان عزیز آکادمی فرجی، با رادیو جهش 12 در خدمت شما هستم و امروز که داشتم برای بار دوم کتاب پنج قطعه از پازل زندگی از استاد بزرگم جیم ران را ورق میزدم، به یک موضوع خیلی جالبی برخوردم، که به نظر من موضوع بسیار مهمی است و می خواهم امروز در مورد این موضوع با شما صحبت کنم.

این موضوع در مورد این است که اقدامات عملی کمتر چه طور باعث می شود که به مرور آینده ی شما را تخریب کند. یک چرخه ی زیبایی وجود دارد که می خواهم شما این چرخه را بدانید و به این  نتیجه برسید که اگر اقدامات عملی در راستای ساختن آینده تان را از همین امروز شروع نکنید، چگونه به صورت موزیانه و مرموز آینده ی خودتان را تخریب می کنید.

روش کار چرخه نابودگر

اقدامات عملی کمتر باعث می شود که در وجود شما احساس گناه شکل بگیرد و احساس گناه از این که در زندگی هیچ کاری نمی کنید و احساس پوچی کنید. این احساس گناه باعث می شود که یک نگرانی و گناه در شما شکل بگیرد و این نگرانی و اضطراب به مرور باعث می شود که به خودتان شک کنید یا اصطلاحا به قول جیم ران، دچار خود تردیدی شوید. به خودتان شک می کنید که آیا من اصلا قابلیت پیشرفت را دارم؟ خودتان را دست کم می گیرید و دچار خود تردیدی می شوید. بعد از مدتی این ها باعث می شوند که اعتماد به نفس شما به شدت کاهش پیدا کند و این کاهش اعتماد به نفس باعث می شود که شما احساس کم توانی و ناتوانی کنید. این احساس کم توانی و ناتوانی هم باعث می شود که این بار حتی اگر بخواهیدکه اقدامات عملی کنید، چون احساس می کنید که ناتوانی در وجود شما رشد کرده است، تمایل شما به اقدامات عملی حتی از قبل هم کمتر و کمتر  می شود و در نتیجه هر چه شما اقدامات عملی کمتری داشته باشید، نتایج و دستاورد ها ی کمتری را در زندگی خواهید داشت. بعد از مدتی که در زندگی ببینید که هیچ دستاوردی و هیچ نتیجه ی ملموسی را ندارید و فقط یک زندگی عادی و نرمال دارید به مرور احساس و منش شما نسبت به خودتان و زندگیتان ضعیف و ضعیف تر می شود و در نتیجه آینده ی نامناسبی برای شما ایجاد می شود پس دیدیم که اقدام عملی کم چطور می تواند باعث شود که ما آرام آرام  به یک آینده ی نامناسب برسیم.

با اقدامات کوچک شروع کنید

پس بهترین کاری که شما باید انجام بدهید این است که از همین امروز و از همین الان تصمیم بگیرید که حتی یک اقدام کوچک در راستای موفقیت خودتان انجام دهید. هر چه شما موفقیت های عملی را به عقب بیندازید و پیش خودتان بگویید حالا ازهفته ی دیگر شروع می کنم و هفته دیگر هم باز بهانه بیاورید که الان فصل امتحانات است و باید از ماه دیگر شروع کنم، این بهانه ها همیشه وجود دارد اما دوستان یادتان باشدکه طبق این چرخه ی معیوبی که برای شما توضیح دادم، هر چه این کار را انجام دهید و اقدامات عملی را به عقب بیندازید، طبق همین چرخه ی مرموز کم کم به آینده ی نامناسب می رسید.

با فکر کردن هیچ اتفاقی نمی افتد

پس اگر دوست دارید که شما در دام این چرخه معیوب گیر نکنید بهتر است که از همین امروز حتی یک گام کوچک در راستای موفقیت خودتان بردارید این گام کوچک می تواند خواندن چند صفحه کتاب در طول روز باشد، کم کم آن را زیاد می کنید و کم کم وارد اقدامات عملی در زندگیتان می شوید و یاد می گیرید که برای زندگیتان چه کاری انجام دهید. تنها با فکر کردن هیچ اتفاقی نمی افتد، شروع کنید به مطالعه و یادگیری و اقدامات عملی تان را بیشتر و بیشتر کنید و وارد عمل شوید. پس امیدوارم که این نکته ی بسیار مهم را جدی بگیرید و از همین امروز اقدامات عملی تان را شروع کنید.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *