غلبه بر ترس از سخنرانی

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
غلبه بر ترس از سخنرانی
Loading
/

ترس از سخنرانی، یکی از بزرگترین ترس های بزرگ دنیاست. پس اگر از سخنرانی می ترسید  باید بدانید که این ترس کاملا طبیعی است و بسیاری از سخنرانان مطرح دنیا اعلام کرده اند که آن ها نیز در ابتدای کار از سخنرانی وحشت داشته اند.  مثلا وقتی شما برای اولین بار سوار ماشین می شوید طبیعتا می ترسید. ترس از سخنرانی هم مثل رانندگی است.

 در این فایل صوتی چند راهکار را برای غلبه بر ترس از سخنرانی بیان می کنم. یکی از دلایل ترس از سخنرانی می تواند این باشد که شما تسلط کافی بر مطالب ندارید و یا این که ترس از قضاوت های دیگران دارید.

سخنرانی یک مهارت یاد گرفتنی است و اصلا ذاتی نمی باشد و به مرور با تمرین کردن می توانید به سخنران ماهری تبدیل شوید.

نکته1. مهارت سخنوری میتواند باعث موفقیت شما شود پس از الان تصمیم بگیرید به تقویت این مهارت بپردازید.

نکته2. وقتی مخواهید راجع به موضوعی سخنرانی کنید باید سعی کنید اطلاعات جامع و بیشتر در رابطه با موضوعی که می خواهید راجع به آن سخنرانی کنید جمع آوری کنید تا اعتماد به نفس کافی را برای ارائه داشته باشید.

نکته3. با اعتماد به نفس رفتار کنید. نوع رفتار شما نوع احساس شما را می سازد. اگر اعتماد به نفس کافی نداشته باشید احساس ترس خواهید کرد.

نکته4. تمرین و تمرین. ترس از سخنرانی ناشی از عدم اطمینان می باشد و عدم اطمینان ناشی از عدم تمرین است.

راهکارهای مفید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای ترس از سخنرانی انجام دهید این است که یک  فایل صوتی از صدای خود هر شب 5 الی10 دقیقه مطلبی ارائه دهید. یا این برای دوستان و یا خانواده ی خود ارائه دهید. یا حتی می توانید جلوی آینه باستید ومطلبی را برای خود ارائه دهید . پس از مدتی متوجه خواهید شد که دیگر اصلا ازسخنرانی نمی ترسید.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *