ضرورت تغییر در قرن 21

در عصر اطلاعات و ارتباطات هر روز با فکری نو، ابتکاری تازه و ابداعی جدید رو به رو هستیم که این امر ضرورت تغییر در قرن 21 را نشان می دهد. آنچه دیروز مفید و راهگشا به حساب می آمد، امروز کهنه و منسوخ است. روزی آلبرت انیشتن در نظارت بر امتحان دانشجویان فیزیک بود که یکی از دانشجویان متذکر شد: استاد سوالات امتحانی کاملا مشابه سوالات سال گذشته است. انیشتین پاسخ داد: آری اما امسال پاسخ ها تفاوت کرده است. در عصر کنونی تنها افراد و شرکت هایی موفقند و گوی سبقت را از رقبایشان می ربایندکه به اطلاعات و یافته های جدید مجهز شوند. زیرا تغییر در قرن 21 چنان سریع است که بسیاری از تولیدات و خدماتی که چند سال پیش به طرزی موفقیت آمیز مطابق سلیقه مصرف کننده بود و نیاز او را بر آورده می کرد، امروز دیگر  به کار نمی آید.

در دام روزمرگی گرفتار نشوید

البته قرار نیست همه ی ما مبتکر و مخترع باشیم و یا کاری بزرگ و نو ظهور انجام دهیم، اما می توانیم با استفاده از استعدادهای خدادادی مان، دستاورد های بهتری را داشته باشیم و کارهای جدید انجام دهیم. البته این کار فقط از یک ذهن باز بر می آید، ذهنی که سرعت تغییر در قرن 21 را درک کند و ببیند و خود را با آن هماهنگ کند. پس پیوسته بکوشید روزی یک پیشرفت هر چند کوچک و ناچیز به دست آورید. پیشرفت های کوچک و تدریجی اما دایم و پیوسته، کیفیت کار و زندگی شما را بعد از مدتی متحول می کند و بالا می برد.

دیل کارنگی یکبار گفت: “از این نترسید که بهترین و بیشترین تلاشتان صرف کارهای به ظاهر جزیی می شود، اگر کارهای کوچک را به خوبی انجام دهید، کارهای بزرگ، خود به خود به جایی که باید برسد می رسند”. در این راستا باید مراقب باشید که در دام روزمرگی گرفتار نشوید که در این صورت تغییر در قرن 21 شما را می بلعد. باید یقین حاصل کنید که گرایش ها، اندیشه ها و اوضاع و شرایط ما، هر چند کوچک، نسبت به دیروز، هفته گذشته و ماههای پیش ارتقا یافته است.

برنامه شما برای حضور در قرن 21 چیست؟

در شروع سال نو می خوانیم:یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال ، حول حالنا الی احسن الحال و سپس برای خودمان، اوضاع و شرایط بهتری را آرزو می کنیم. تغییر و تحول یکی از ویژگی های طبیعت است و اگر شما به خاطر نداشتن جرات و یا همت، پی در پی  این دست و آن دست کنید و در زمینه ها ی گوناگون در جا بزنید یعنی با قانون جهان در تضادید و در آینده تاوان سنگینی را خواهید پرداخت. امیدوارم که شما ضرورت تغییر در قرن 21 را درک کرده باشید و هر روز یک گام هم که شده به جلو حرکت کنید و به مهارت ها و دانش خود اضافه کنید.

داستان دو کشاورز

دو کشاورز را در نظر بگیرید که هر کدام یک هکتار  مزرعه دارند. کشاورز اول از شرایط و امکاناتی مشابه پدر و اجدادش استفاده می کند و روزی 10 ساعت مشغول کار است. اما کشاورز دوم پیوسته با مشاورین کشاورزی در تماس است و نشریات مربوط به این رشته را مطالعه می کند و از امکانات جدید کشاورزی بهره می برد و تنها روزی 3 ساعت کار می کند. حال بگویید کدامیک در حرفه اش موفق تر است؟ کدامیک نتیجه بهتری می گیرد؟ کشاورز اول که بیشتر کار می کند یا کشاورز دوم که روش های جدید را یاد می گیرد و اهل مطالعه است؟ معلومه… کشاورز دوم. چون خودش را با تغییر در قرن 21 هماهنگ کرده.

قرن 21، قرن تنبل های خلاق

این نکته را آویزه گوش خود کنید که بین سرعت عمل و عمل درست تفاوت زیادی وجود دارد. هیچگاه با سرعت عمل و انجام کار بیشتر نمی توان کارهای اشتباه را جبران کرد. مادامی که از اصول پیروی نکنیم و از کسب اطلاعات جدید و به کارگیری آن ها غفلت کنیم، حتی به رغم تلاش زیاد هم به موقعیت دلخواه نمی رسیم.

در قرن 21، تلاش و همت بدون مطالعه و برنامه ریزی فاقد ارزش است.

برای احداث یک آسمان خراش غول پیکر سال ها طراحی می کنند اما ظرف یکسال آن را می سازند. شما باید در طرح، برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل صبر و شکیبایی کنید اما در مرحله اجرا و اقدام  درنگ نکنید. پس اگر برای بریدن درختی هشت ساعت وقت دارید، شش ساعت آن را به تیز کردن اره اختصاص دهید و دو ساعت را به بریدن اختصاص دهید.

قرن 21 قاتل انسان های بی هدف

بسیاری از مردم وقت و نیروی ارزشمندشان را در راه کارهای بی مورد و غیر ضروری تلف می کنند و اصلا هدفی در زندگی خود ندارند. به طور مثال وقت زیادی را به تماشای تلویزیون، ویدیو و خواندن روزنامه اختصاص می دهند و اصلا به فکر ارتقا مهارت ها و یافتن راه های بهتر برای انجام وظایف و عملکردشان به شیوه ای جدبد نیستند. در حالی که که با اجتناب از انجام کارها ی بیهوده و غیر ضروری می توانند مسایل و حتی مشکلات را به فرصت تبدیل کنند.

می گویند، ناپلئون ظرف هشت دقیقه ناهار می خورد و حدود دوازده دقیقه را به صرف شام اختصاص می داد. در صورتی که بعضی از افراد بخصوص جوانان نیمی از روز خود را با شبکه های اجتماعی بی ارزش هدر می دهند و تغییر در قرن 21 را جدی نمی گیرند. اگر قصد دارید در قرن 21 جایگاهی داشته باشید باید خودتان را با تغییرات جدید هماهنگ کنید و وقت خود را هدر ندهید. فرصت های زیادی در قرن 21 ایجاد شده که شما می توانید از آن ها استفاده کنید و زندگی رویایی خود را بسازید البته به شرطی که وقتی و چشمی برای دیدن آن داشته باشید. یادتان باشد:

سرمایه گذاری در دانستنی ها و یادگیری مهارت های جدید، همیشه بهترین سود را دارد.


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۱ دیدگاه برای “ضرورت تغییر در قرن 21

  1. موسی توماج ایری گفته:

    فاجعهٔ زندگی هر کس، محدود بودن به یک استعداد نیست، بلکه شکست خوردن در استفاده از همان یک استعداد است.
    ادگار دبلیو ورک
    یونسِ پیامبر که در انجیل و قرآن نیز از او یاد شده است یک بازرگان کم‌جرئت بود که در مقابل درخواست خداوند برای اجرای یک مأموریت مهم، مقاومت کرد، عقده یونس به «ترس از بزرگی» یا رویگردانی از سرنوشت واقعی اشاره دارد.
    مازلو اعتقاد داشت که ما همان طور که از بدترین ویژگی‌های خود وحشت داریم از بهترین ویژگی‌هایمان هم می‌ترسیم. شاید برای ما داشتن یک مأموریت در زندگی خیلی ترسناک باشد به همین دلیل برای ادامه حیات خود به انجام یک سری مشاغل عادی روی می‌آوریم و دنبال یک سری اهداف عادی می‌رویم. همه ما لحظاتی را تجربه کرده‌ایم که طی این لحظات متوجه توانایی‌های واقعی‌مان شده‌ایم. مازلو در این زمینه می‌نویسد: «ولی همزمان با اینکه این توانایی‌ها را در خود می‌بینیم از روی ضعف، حیرت و ترس به لرزه می‌افتیم.» ترس از پیگیری و تحقق نبوغ ذاتی‌مان و کار کردن در حد کفایت، دستورالعمل یک زندگی عمیقاً غمبار است زیرا اگر این روش را انتخاب کنیم از همۀ ظرفیت‌ها و فرصت‌ها کناره‌گیری می‌کنیم.
    http://zendegiroyaie. com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *