ثبت نام رایگان وبینار از ریلز میلیونی تا فروش میلیاردی​​

تعریف موفقیت شما چیست؟

در این ویدیو می خواهم درمورد تعریف موفقیت صحبت کنم. ریشه ی بسیاری از عذاب ها و سختی هایی که ما در زندگی مان می کشیم، بر می گردد به تعریف اشتباه ما از موفقیت، وقتی درمورد موفقیت صحبت می شود و از افراد می پرسیم که به نظر شما تعریف موفقیت چیست؟ اکثر آن ها به دو مورد اشاره می کنند: مورد اول پول و ثروتمند بودن و مورد دوم عناوین شغلی هست. مثلا می گویند ما در صورتی موفق هستیم که انسان پولداری باشیم یا می گویند ما در صورتی موفق هستیم که فلان عنوان شغلی را داشته باشیم. مثلا دکتر یا مهندس.

نکته ی بسیار مهمی که در این جواب ها برای تعریف موفقیت نهفته است این است که حتی خود آن ها هم به این جواب های خود حتی چند دقیقه هم فکر نکرده اند و فقط این جواب ها را از محیط های بیرونی و از افراد دیگر گرفته اند و آن ها را تکرار می کنند. من می خواهم از شما یک سوال بپرسم. حتما در این روزنامه ها دیده اید که خیلی از افراد مشهور و پولدار وجود داشته اند، تعدادی بوده اند که حتی با این که بسیار پولدار بودند و مشهور بودند ولی به مرز خودکشی رسیدند. پس این نشان می دهد که تعریف موفقیت و کامل ترین تعریف موفقیت مشهور بودن یا ثروتمند بودن نیست.

پس تعریف اصلی موفقیت چیست؟ چیزی که ما در زندگی باید بدانیم و همیشه گوشه ی ذهنمان باشد این است که تعریف ما از موفقیت چیست. به نظر من کامل ترین و بهترین تعریف برای موفقیت این است که ما در زندگی انسان شادی باشیم، احساس آرامش و شادی واقعی کنیم و از زندگی مان احساس رضایت کامل داشته باشیم. احساس کنیم که داریم از پتانسیل های واقعی مان استفاده می کنیم، و کار هایی را انجام دهیم که واقعا از انجام آن کارها لذت می بریم.

من از شما این سوال را می پرسم. آیا از انجام کارهایی که در حال انجام اش هستید لذت می برید؟ آیا آن ها به شما انرژی می دهد؟ آیا شما انسان با ارزشی هستید، یا فقط یک زندگی معمولی و نرمال مثل اکثر افراد جامعه انتخاب کرده اید و در مسیری حرکت می کنید که حتی مسیر خود شما هم نیست و از محیط بیرون به شما القا شده؟ همه ی این سوالات را باید برای خودتان جواب بدهید تا متوجه بشوید که آیا انسان موفقی هستید یا باید تلاش و تلاش کنید تا بتوانید نسخه ی موفقیت خودتان را پیدا کنید.

نکته ای که من همیشه به دوستان می گویم و باعث می شود که آن ها کمی تکان بخورند و به فکر فرو روند این است که از خودتان بپرسید که “آیا دارید خودتان را مفت می فروشید” یا “آیا دارید از تمام پتانسیل انرژی خودتان بهترین استفاده ی ممکن را می برید“. این نکته ی بسیار مهمی است چون من احساس می کنم متاسفانه اکثر افراد جامعه دارند خودشان را خیلی مفت می فروشند و اصلا از انرژی و پتانسیل خودشان به بهترین وجه ممکن استفاده نمی کنند و اکثر آن ها نسخه هایی که دارند برای زندگی شان طی می کنند نسخه هایی است که از محیط بیرون به آن ها داده شده است.

در صورتی که بهترین نسخه ی موفقیت نسخه ای است که وقتی حاصل می شود که ما به درون خودمان توجه کنیم و خودمان را کنکاش کنیم و ببنیم که واقعا عاشق چه کاری هستیم؟ چه کاری است که واقعا از آن لذت می بریم؟ چه کاری است که ما می توانیم از طریق آن به مردم دیگر و جامعه خدمت کنیم؟ برای آن ها ارزش ایجاد کنیم و آن موقع است که ما می توانیم به احساس رضایت کامل در زندگی برسیم. گفتیم که تعریف اصلی ما از موفقیت داشتن احساس رضایت کامل از خودمان و زندگی مان است.

بزرگ ترین آفت موفقیت که باعث می شود ما نسخه ی اصلی موفقیت خودمان را پیدا نکنیم این است که خیلی از ما همیشه دنبال مقایسه کردن خودمان با دیگران هستیم و همیشه دنبال تایید گرفتن از دیگران هستیم. اکثر ما به خودمان اصلا توجه نداریم و فقط می خواهیم توقعات دیگران را بر آورده کنیم تا آنان ما را تایید کنند و ما احساس خوش حالی کنیم. به نظر شما آیا این کار کار درستی است که ما همیشه کارهایی را انجام بدهیم که دیگران ما را تایید کنند و ما با تایید آن ها احساس رضایت کنیم؟ به نظر من این نسخه که همیشه دنبال تایید دیگران باشیم نسخه ای کاملا غلطی است و امکان ندارد هیچ وقت شما را به احساس رضایت کامل در زندگی تان برسد.

پس دوستان، اجازه ندهید که نیروهای بیرونی نسخه ی موفقیت را به شما دیکته کنند. بلکه شما باید به درون خودتان رجوع کنید و نسخه ی اصلی موفقیت خودتان را از درون خودتان کشف کنید. نه اینکه دائم از افراد و محیط های بیرونی دستور بگیرید و کارهایی را انجام دهید که آن ها از شما توقع دارند. یک مثال خیلی قشنگی که می شود برای این مورد زد برمی گردد به دوران گذشته دورانی که می خواستید برای دانشگاه انتخاب رشته کنید. اگر یادتان باشد کاری که اکثر ما انجام می دادیم این بود که از محیط بیرون و از آدم های دیگر می پرسیدیم که چه رشته ای روی بورس است؟ و آن ها هم طبق نظراتی که یا خودشان داشتند یا آنان هم از کس دیگری شنیده بودند، یک رشته ای را به ما می گفتند و ما یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی مان که انتخاب رشته بود را به همین سادگی گرفتیم.

نکته ی خیلی جالب تر اینکه خیلی از ما برای خریدن یک موبایل ماه ها وقت می گذاریم، هرسایتی که می شناسیم می رویم، تحقیق می کنیم سی پی یو اشچیه؟ رمش چیه؟ کارت گرافیکش چیه؟ یا دوربینش چند پیکسله و از این جور اطلاعات… این قدر تحقیق می کنیم، تا مطمئن شویم این موبایل برای ما مناسب است. ولی برای موفق بودن در شغل مان، در کارمان، در مسیری که می خواهیم در زندگی طی کنیم، چه قدر وقت گذاشته ایم؟ شاید بگویم چند دقیقه هم وقت نگذاشته ایم، یا نهایتا چند روز وقت گذاشته ایم.

ما باید هر روز به مسیر موفقیت مان، به مسیر زندگی مان توجه کنیم. هر روز باز بینی کنیم، هر روز ببینیم آیا مسیر بهتر و جدیدتری وجود دارد یا ندارد؟ کاری که اکثر مردم جامعه انجام نمی دهند و فقط خودشان را در رود خانه ای می بینند که باید حرکت کنند و به ادامه حرکت کردنشان هم راضی هستند. نگته ی مهم دیگری که باید بدانید و به آن توجه کنید، این است که تعریف موفقیت برای هر شخصی کاملا متفاوت است، سعی کنید کارهایی را انجام دهید که واقعا از انجام آن کار ها لذت می برید و آن ها جزئی از وجود شما هستند. شما باید کارهایی را انتخاب کنید که مطابق علایق و سلیقه ی شماست وگرنه امکان ندارد موفق شوید.

نکته ای که می خواهم در آخر این ویدیو اشاره کنم و یک تمرینی است که می خواهم به شما بدهم این است که همین امروز این کار را انجام بدهید. یک جای خلوت با خودتان پیدا کنید و سعی کنید جلوی آینه بایستید و از خودتان چند سوال مهم بپرسید. ببینید، آیا واقعا از شخصی که در آینه می بینید. راضی هستید؟ آیا آن شخص باعث افتخار شماست؟ آیا با آن شخص احساس آرامش کامل دارید؟ آیا آن شخص دارد کاری می کند که باید بکند، آیا آن شخص در مسیری است که نسخه ی موفقیت خودش است؟ یا در مسیری است که نسخه ی موفقیتی است، که دیگران به او دادند؟ همه ی این سوالات را جواب بدهید و بعد با خودتان خلوت کنید. روی این سوال ها، مجدد فکر کنید و نسخه ی اصلی خودتان و تعریف موفقیت خودتان را پیدا کنید. امیدوارم که همه ی تان نسخه های اصلی و تعریف موفقیت خودتان را پیدا کنید. و کاری را انجام دهید که نه تنها باعث موفقیت خودتان می شود. بلکه اگر شما تعریف موفقیت خودتان را پیدا کنید، در بهترین حالت ممکن می توانید به جامعه و مردم خدمت کنید و آنان را شاد کنید. امیدوارم که همه ی تان را موفق و شاد ببینم. خدا نگهدار.
راستی!!! آیا می دانید رابطه شادی و موفقیت چیست؟ حتما این ویدیو را ببینید. مطمئنم براتون جالبه…

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


۲ دیدگاه برای “تعریف موفقیت شما چیست؟

  1. Marwa گفته:

    خیلی عالی بود امی که گوفتین شادی.را گوشه از ذهن تان بانین یعنی منظور تان از خوش بینی بود ؟که همیشه خوش بین باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *