گام هشتم: ثابت قدم بودن

آکادمی فرجی
آکادمی فرجی
گام هشتم: ثابت قدم بودن
Loading
/

به قدم هشتم برای تحقق رویاها و اهدافمان رسیدیم زمان آن رسیده که با جدیت بیش تر پیش برویم. البته اگر تا به حال این طوری نبوده ایم شاید این قدم، مهم ترین قدم برای رسیدن به اهداف باشد که خیلی ها این قدم را خوب بر نمی دارند و در نتیجه به موفقیت نهایی نمی رسند.  از شما می خواهم که احساس غرور کنید و ثابت قدم باشید. در واقع این همان قدم هشتم یعنی پایدار بودن در مسیر تحقق اهداف است.

 همه ی ما در زندگی لحظاتی را پشت سر گذاشته ایم که در آن لحظه به خودمان و هدفمان شک کرده ایم.  شک کرده ایم که شاید اهداف ما دست نیافتنی باشند و به این نتیجه رسیدیم که شاید افراد دیگر درست می گفته اند و ما در اشتباه هستیم. باید به شما بگویم که این گونه افکار کاملا طبیعی هست مطمئن باشید افراد موفقی مثل استیو جابز هم، زمانی دچار تردید شده بودند و به خودشان می گفتند که شاید ایده های شان غیر واقع بینانه بوده است.

 اطمینان دارم که اکثر افراد موفق و شاید همه ی افراد موفق بارها دچار این گونه تردیدها شدند. مطمئن هستم که آن ها در تصمیمات خودشان و راهی که انتخاب کرده اند دچار تردید شده بودند و این مسئله که ایده هایشان غیر واقع بینانه باشد آن ها را دچار شک و تردید کرده، اما با این حال آن ها ثابت قدم و پایدار به راه خودشان ادامه دادند.

 تنها تفاوت آن ها این بود که اجازه ندادند این شک و تردید ها باعث سردرگمی آن ها شود و  باعث شود که آن ها مسیر موفقیت خودشان را رها کنند. در صورتی که آن ها پایدار باقی ماندند و با اراده ی آهنینی که داشتند به راه خودشان ادامه دادند و به خودشان گفتند که یا این کار را انجام می دهیم یا در تلاش برای انجام این کار خواهیم مرد. به خودشان گفتند ما کوتاه نمی آییم و به راهمان ادامه می دهیم و به هیچ وجه تسلیم نمی شویم.

 لازم می دانم این نکته را اشاره کنم که اگر بتوانید ایده ای را درک کنید قطعا آن ایده امکان پذیر است اما امکان دارد با نحوه ی تفکر شما در حال حاضر به حقیقت تبدیل نشود و یا اینکه تحقق آن در زمانی که آن ایده به ذهن  شما رسیده باشد امکان پذیر نباشد اما در هر صورت امکان پذیر است. پس سعی کنید در مسیر موفقیت خودتان پایدار باشید و این را مطمئن باشید که قطعا به موفقیت نهایی می رسید.

 آگاه باشید شک و تردید تنها بخشی از مسیر موفقیت است و قطعا این شک و تردیدها به وجود می آیند چرا که ما انسان هستیم و شک و تردید بخشی از احساسات ما هستند اما شما نباید اجازه بدهید که آن شک و تردیدها شما را تحت کنترل خودشان بگیرد، بلکه از آن ها برای انگیزه گرفتن استفاده کنید با استفاده از آن ها خودتان را آماده کنید و سرشار از انگیزه بشوید تا ثابت کنید که حس خوش بینی شما نسبت به اهدافتان درست بوده است.

 از شما می خواهم که به تردید به چشم یک دشمن ویرانگر نگاه کنید و پس از آن با قدرت و استقامت و باور بی پایان به خودتان، آن را شکست بدهید در این صورت تردید در برابر شما هیچ تاثیری نخواهد داشت. امیدوارم که این قدم بسیار مهم که مشکل خیلی از دوستان عزیز است که در مسیر موفقیت تا به یک شک و تردید و  مشکلی بر می خورند آن مسیر را رها می کنند، امیدوارم که شما این داستان را از همین الان بدانید و خودتان را آماده کنید برای مشکلات کوچکی که در مسیر موفقیت با آن ها مواجه می شوید و آن ها را به چشم دشمنان خودتان نگاه می کنید و اجازه ندهید آن ها شما را شکست بدهند.

 


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *