زندگی در زمان حال

در این مقاله، خلاصه‌ی فصل دوم کتاب “راز شاد زیستن” اثر اندرو متیوس ارائه می‌شود که در مورد زندگی در زمان حال است.

هرچه که ما داریم همین زمان حال است. آرامش ذهن و روح ما به این بستگی دارد، که چگونه از زمان حال خود استفاده کنیم و بهره بگیریم. یکی از موارد کودکی این است که کودکان کاملا در زمان حال زندگی می کنند .

درواقع زندگی در زمان حال معنایش این است که ما از انجام کار به خاطر خود کار لذت ببریم، نه از نتیجه ای که بعدا عاید ما می شود.تا زمانی که در زمان حال زندگی کنیم ترس و نگرانی به ما نزدیک نخواهد شد. اصولا ترس مربوط به حوادثی می شود که شاید در آینده اتفاق بیفتد. به عبارت دیگر باید کوشش و تلاش کنیم و مشغول انجام کاری باشیم، بدون اینکه نگران باشیم آیا تلاش و فعالیت، شایسته خواهد بود یا خیر. کاری بکنید!

شرایط را به حال خود رها کنید

از هر فرصتی استفاده کنید که زندگی در زمان حال را تجربه کنید، وقتی انتظار وقوع چیزی را می کشید سرتان را به کار دیگری مشغول کنید چون انتظار باعث می شود وقوع آن پدیده طولانی تر شود. اگر شرایط را به حال خود رها کنید سریع تر به نتیجه می رسید.

کسانی که حقوق شما را رعایت نمی کنند مورد عفو قرار دهید، زیرا راه حفظ تندرستی و شاد زیستن است. تا زمانی که دیگران را مسئول بدبختی خود بدانیم، نمی توانیم مسئولیت پذیر باشیم. وقتی می توانیم اوضاع را بهتر کنیم که دست از سرزنش دیگران برداریم. بخشش واقعی یعنی از یاد بردن و دور ریختن همه ی دلخوری ها و بی خیال شدن نسبت به آن ها.

شاد بودن یک تصمیم است

آبراهام لینکن می گوید: هر کس به همان اندازه شاداب است که انتظارش را دارد. برای این که شاد باشیم، باید افکارمان را متوجه شادی ها کنیم.

فراموش نکنید شما همواره تحت تاثیر ذهنتان هستید. شاد بودن کاری بسیار دشوار است، اما یک تصمیم است. زندگی هیچ کس کامل و بی نقص نیست. ما تنها مدت محدودی در این دنیا زندگی می کنیم، پس شاد باشیم و با مشکلات واقعی روبه رو شویم نه با مشکلات خیالی. ما انسان ها برای زندگی 24 ساعته روزانه برنامه ریزی شدیم نه بیشتر. پس چرا نگران فرداهایی هستیم که هنوز نیامده اند. همان طور که احمقانه است فردی که سفری یک روزه دارد اما توشه یک ساله با خود همراهی می کند. پس شاد باشیم و افسردگی را زیر پا بگذاریم.

به مشکلات لبخند بزنید

ریشه بیشتر استرس ها و نگرانی ها این است که زیاد به خودمان می اندیشیم. مشکلات را بزرگ نکنیم، بلکه ازآن ها تجارب با ارزشی بیاموزیم. به مشکلات بخندیم چون خنده دوای هر دردی است و کمک می کند که به نفع جسم و روحمان پیش رود.

شاد بودن یک هنر است، اگر چه مشکل است اما انسان های شاد، خود به سراغ شادی می روند و منتظر نمی مانند.

بچه ها خیلی راحت و بدون خجالت به همه چیز می خندندچون واقعا در یک کلام زندگی آن قدر جدی نیست، کوتاه و مقطعی است، بیایید شوخی را بیشتر جدی بگیریم.

خلاصه‌ی فصل سوم کتاب “راز شاد زیستن” اثر اندرو متیوس: تفکر مثبت و قانون جذب

خلاصه‌ی فصل چهارم کتاب “راز شاد زیستن” اثر اندرو متیوس: اهمیت هدفگذاری در زندگی

خلاصه‌ی فصل پنجم کتاب “راز شاد زیستن” اثر اندرو متیوس: یادگیری موفقیت از طبیعت


در خواست مشاوره تلفنی رایگان برای ثبت نام در دوره جامع نوابغ اینستاگرام


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *